A XXI. Században a vállalkozások egyik legnagyobb értéke az adatokban keresendő. Önkéntes módon naponta rengeteg személyes adatot osztunk meg a környezetünkkel. Nyilvánossá tesszük, hogy hol vásárolunk, hol bankolunk, hova megyünk nyaralni, vagy éppen hol tartózkodunk, sőt még azt is, hogy mit eszünk. 🙂 Komoly kockázatnak vagyunk kitéve ha ezek az információk illetéktelenek kezébe kerülnek. Magánemberként felelősek vagyunk a saját és családunk személyes adatainak biztonságáért. Cégvezetőként pedig a velünk közvetve vagy közvetlenül kapcsolatban állók adataiért. Az utóbbi időben több adatvédelmi incidensről lehetett hallani, ami komoly aggályokat vet fel a kezelésüket illetően.
A korábbi szabályok igencsak aktualitásukat vesztették a több mint 20 éves rendelet még nem ismerte a közösségi oldalakat,a rengeteg elektronikus regisztrációt és nyilvántartást. A digitalizált tartalmak ilyen mértékű mennyisége komoly szabályozást igényel, amely konkrét és világos megfogalmazásával segíti az embereket a személyes adataik feletti ellenőrzést.
„Világszinten etalonnak tekinthető adatvédelmi normákat vezetünk be. Büszke vagyok arra, hogy adatvédelmi szabályaink egyre inkább referenciaként és inspirációként szolgálnak más országok és regionális szervezetek számára saját adatvédelmi jogszabályaik megalkotása vagy módosítása során. Jelenleg tárgyalunk Japánnal és Dél-Koreával az adatvédelemről, és jó esély van arra, hogy hamarosan megállapodásra jutunk velük, ami lehetővé fogja tenni a szabad adatáramlást gazdaságaink között. Ma – és holnap – jelentős mértékben az határozza meg gazdasági jövőnket és személyes biztonságunkat, hogy hogyan kezeljük az adatokat. Jól tesszük, ha felkészülünk, komolyan véve a felmerülő kockázatokat, és élve az adódó lehetőségekkel.” Vera Jourová