A személyes adatok életciklusa

Előírásoknak megfelelő adatgyűjtés – Releváns adatok felhasználása – Szabályozott közzététel – Szükséges adatok megtartása, egyéb adatok törlése – Adatvédelmi szabályozás felülvizsgálata

Az adatkezelőknek naprakész dokumentációt kell vezetniük és annak megfelelőségét bizonyítani kell tetszőleges időpontban az érintettek, a hatóság, és a közvélemény felé.
Ugyan akkor az adatvédelmi szabályzat nem árt ha kitér arra, hogy ha valaki távolról, tehát nem személyesen szeretne betekinteni vagy töröltetni szeretné a személyes adatait, akkor milyen módon igazolja magát, ami alapján meg tudunk győződni arról, hogy valóban az ő személyes adatait kezeljük.
Kapcsolat
Az alábbi adatokat kell vizsgálni egy audit alkalmával
  • hírlevélküldés
  • elektronikus beléptető rendszer vagy mágneskártya
  • kamerarendszer
  • alkalmassági tesztel
  • blog-használat
  • nyereményjáték szervezés
  • bejelentkezés a weboldalon
  • regisztráció a weboldalon
  • asztal és szobafoglalás a weboldalon keresztül
  • ajánlatkérés
  • rendezvényszervezés
  • adomyányozás szervezése weboldalon keresztül
  • fejvadászat
  • ügyfél átvilágítás
  • panaszkezelés
  • munkaerő kölcsönzés
  • banki adatokkal kapcsolatos adatkezelés
A leggyakoribb hiányosságok
  • hálózati szeparáció
  • frissítések hiánya
  • nem jogtiszta szoftverek használata
  • lejárt támogatású OS
  • IT biztonsági tudatosság hiánya
  • végpont védelem hiánya
  • belső szabályozási rendszer hiánya az adattovábbításra vonatokozóan
  • mentési rendszerek nem megfelelőek, vagy hiányosak
  • BCP/DRP
  • egyes adathordozók védelme
  • felhő adatbiztonság
  • titkosítás
  • webes alkalmazások

Az a cég, ahol 1-2 órán belül nem találnak meg egy szerződést, vagy dokumentumot, ott biztosak lehetünk benne, hogy más ügyeket is hasonló hanyagsággal kezelnek.

A digitálisan tárol adatokat perceken belül meg kell találnunk, ha megfelelően rendszerezzük a folyamatokat. Ahol a fejekben rend van, ott a nyilvántartásban is rend van és fordítva is igaz ez. Az irat és adatkezelés fegyelmezett rendszerezése a környezetünk számára is megbízhatóságot sugall. Képezze kollégáit, tartsa magas szinten adatvédelmi tudatosságukat, hogy jogszerűen és magabiztosan kezeljék azokat. Az adatvédelmi ügymenet kialakítása tartalmazza a cégben az adatkezelők oktatását is.

Kérje ajánlatunkat!